Filmer du måste se innan du dör-enligt lilla mig:)

Jag är filmnörd och jag står för det!!

Så Här kommer min lista. Ordningen har ingen betydelse hur bra de är.

1-Gudfader. Solklart det bästa filmen som har gjorts!! Repliken tror jag alla kan "I`m going to make him an offer, he can`t refuse."

2-Star Wars. Alla tjejer var förälskade i Luke och tyckte bad boysen Han Solo var såå sexigt. Och så klart Lailas söta kanelbullar för hår som alla skulle dö för!! Kultfilm!!

3-Matrix. Filmen har fått en hel generation att ifrågasatta verkligheten.

4- Borta med Vinden. Mmmmm vilken mustage, vilka ögon (här menar jag Scarlett) och det bästa repliken genom filmerna "Frankly my dear, I`dont give a damn"

5-Pretty Woman. Men haloooo....tjejerna svimmade efter Richard och killarna efter Julia....Romantik!!

6-Alien. Jag behöver kanske inte kommentera. Vi 70-talister har vuxit upp med en monster som dräglade och plockade hjärnan ur skallen på folk. Nice....

7-Stekta gröna Tomater. Världens skönaste film om vänskap.

8- Dirty Dancing. Är det bara jag som tyckte att Patrick var världens sexigaste då?? Nepp! Jag tror alla gjorde det.

9-Titanic. Har inte folk haft fobi innan att åka båt, blev det definitivt några avbokningar av resor. Största kärlekssagan!!

10-Casablanca. Mannen med de ledsna ögonen som gav rökningen ett nytt ansikte....

11-Jurasik park. Alla blev förtrollade av Spielberg`s dinosaurier som kastade en bra bit  oss bakåt i tiden.

12-Scarface. All Pachino i en av sina bästa roller. Grymt!!

13-Sagan om ringen.
Ok jag behöver väll inte säga mycket. Magi, snygga män, snygga kvinnor. Japp det var det hela.....

14-Hajen. Allvarligt. Var vi verkligen rädda??

15-Tomten är far till alla barn. Julafton när det bäst!!!

16-Gladiator. Filmen äger!!

17- Forrest Gump. "Run Forrest, run!!"

18- Dancing in the rain. Jag tror efter den filmen fördubblades paraplyförsäljning.

19- Pulp Fiction. Hur skönt urballad kan en film va??

20- Exorcisten. Ja...alla vet hur läskig hon rullade huvudet!!

Ja, listan kan göras långt, men jag kommer inte på mer just nu. Så glada folk det är bara bädda ner i höstmörkret och kolla på klassikerna!!!



Kommentarer
Johanna Roth säger:

Fy, vilka läskiga filmer du har som favoriter! Stekta gröna tomater är en fantastiskt bra film, måste se den med Frida någon dag!!!

Forrest Gump är också en riktig hit.



Precis som du. En riktigt hit!



Love you <3

2010-10-20 | 08:44:23
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback