Beröm och uppmuntran!!

Som ni vet (eller inte vet) så arbetstränar jag  tre timmar varje dag på jobbet. Jag är lite förvirrad, eftersom jag kan inte ha en egen grupp för så få timmar och så klart hela avdelningen är fullt av studenter och de måste  öva. Men idag hade jag turen att handleda en student och då funderar man. Varför har människor så svårt att ta emot beröm eller för den delen ge beröm. Jag älskar att ha studenter och jag tycker det är jätteviktigt att uppmuntra, ge en klapp på axeln, en leende, några positiva ord, reflektera, och berömma!! Men det är så förb....svårt för människor att uppskatta själva att ge lite beröm, klappa sig själv på axeln och viska -" Jag har varit skitduktig, jag fixade det, och jag är så jävla bra idag!" Svårt det är. Det skulle va obligatorisk från fördelen att utveckla en form av självberöm och att man ska kunna uppskatta sig själv! Tänk vad vi skulle kunna komma längre!!

När sa du sist de orden för någon eller för dig själv??


Kommentarer
Johanna säger:

Sant, så sant! Du är en god handledare!

Och bra på att ge cred!



Kram

2010-10-18 | 20:41:12
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback