Stan på en lördag-galet

Lördag, barnfri, och ett behov att börja kolla runt efter julklappar och födelsedagspresenter. Det är inte bara julen som spökar utan även 4 st som fyller år precis vid jul. En av de är Ebba (lillhönan) som fyller år den 23/12. Ja....jag vet att vi kunde planera bättre, men hon skulle komma innan.....förts var hon lite lat, men sen hade hon bråttom och gjorde sin entré snabb som blixten(fick henne nästan i bilen). 
Så, ner till stan. Att snurra runt på en lördag kan va rolig, men även tröttsam. Mannen var inte lika entusiastisk, men har förstått rätt snabbt att jag vägrar fixa alla presenter själv som jag har gjort i alla år. Nu skulle han va med och svettas:)
Vi köpte några saker (eftersom barnen kan ramla in här och läsa, håller jag tyst om de) och satte oss för att fika. Varm chibatta med pepparsalami, tomat och ost och till det tog jag varm choklad med grädde och Jonas kaffe. Mumma!!!
Men det bästa är att kolla på alla människor som sätter sig, fikar, och har man tur hör man också vad de pratar om.
Kalla det att tjuvlyssna, men det är skitroligt!!!! Och jag kom på mig själv att jag dömer folk efter vad de beställer och hur de ser ut. Rätt knäppt eller? Tänk om någon skulle tänka om mig likadant. En mörkhårig brud med 15 kg övervikt, varm smörgås och en stor kopp kaffe choklad med grädde. Dvs-ingen viktväktare, blatte, och har ingen karaktär......haa-ha-ha. Och jag som inte vill döma folk efter utseendet.Vist.....
Men maten var god, och vi överlevde stan.
Nu ska vi slappa lite för att sen avnjuta en god middag hemma hos söta Suz.

Ha det gott igelkott!!!


På väg till stan.....Jonas har bråkat med rakhyveln.





Bad Hair Day, så man måste ha något på huvudet....se bilden innan:)


Kommentarer
Eva säger:

Vadå 15 kg:s övervikt? Var är de?

2010-11-21 | 10:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback