Kvalitetstid med underbart musik och bästisen vid min sida....

Lördag. Vad är det som kan göra dagen bättre än att lyssna underbart musik med sin bästis som står ut med en och lyssnar när det behövs. Sara heter sötisen som kom in i mitt liv för snart 10 år sen. Och vart tror ni vi träffades? Ja så klart på dagis. Nejjjj... inte vi, men våra barn har börjat på samma dagis. De små liven har hittat varandra direkt och blev kära. Gustav har fått min Nellies hjärta. Båda två barnen var intresserade av naturen och småkryp och det sa bara klick. Så småningom så blev vi föräldrar vänner med och där sa också bara klick! Sen dess är det vi. Sara har stått ut med mina galna idéer, dagar när jag inte vill prata, träffas och vill vara i fred. Hon har stått jämte när jag grät och hon har peppat och pratat mig till rätta, när jag hade galna tankar. Hon finns,hon väntar på mig och det säger väl allt. Vi är egentligen rätt olika. Hon är blond, jag är mörk, hon är smal(hon säger säkert emot nu) och jag är liksom mer....lagom "fluffig", hon är lugn, jag är lite smått galen, och hon har liksom en snällhet som får folk att smälta. Jag är också snäll, men har en mer bitchig attityd.

Så idag var det kvalitets tid med musik, museum, och fika hos hennes söta mamma Birgitta.

För musiken stod en underbart vän och hennes bandmedlemmar. Johanna med sitt band som heter Väderlek!
Johanna lärde jag känna via jobbet och förra året sa det bara klick, när vi hade semester samtidigt och satt på stranden med våra barn. Att man kan jobba ihop ett år utan att upptäcka vilka underbart människor man har runt om kring sig, är ett bevis att vi har det stressigt. Men som sagt det klickade och sen dess är jag tacksam att jag har henne i mitt liv. Det var hon som gav mig namnet Pitbull med tanke på min temperament:)

Så jag och Sara njöt musiken, åt luciakatter och drack glögg. Sen tittade vi runt i museet där de hade julmarknad med massor av handarbetare. Otroligt duktiga!!!

Sen tog vi en liten besök hos Saras mamma. Det är så skönt att jag får krama henne och prata med henne. Eftersom jag har ingen mamma i livet är det skönt med kramar från Saras mamma. Och träffar man med henne så vet man direkt varifrån Sara har fått sin snällhet!!

Efter besöken var det dags att köra hem för att börja julpynta!

Så det var en underbart lördag med kvalitetstid!!!!

Väderlek!!



Jag och söta Sara





Lite julpynt!!



Kommentarer
Johanna Roth säger:

Söta goa du <3!!!!

Är så glad att vi fann varann!!!!



Kramis

2010-11-29 | 22:04:47
Bloggadress: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback