Född i fel årtionde-århundrade...

Har ni känt någonsin att ni är födda i fel tid?, Att ni önskar att va födda i för 600 år sen och leva som en riddare (jag skulle säkert va riddare och inte prinsessa, med min temperament) eller växa upp i 20-30 talet med glamourösa kläder, eller för den delen i det galna 60-70 talet med pulserande uteliv, musik som gjorde en galen och friheten som alla strävade efter? Jag brukar drömma om det. Men det högsta önskan skulle va att leva om några 100 eller säga 1000 år. Tänk vad människan kan uppnå med den tekniska utvecklingen som pågår just nu. Jag skulle ge vad som helst(ja, nästan) att kunna resa i rymden och besöka andra planeter, galaxer. Är jag galen? Ja kanske, men eftersom jag uppväxt med en pappa som är galen i sciencefiktion, har läst Asimovs böcker när jag var 13, kan Star-Wars  repliker utantill (hur nördigt är inte det?), och kollar på alla Alien filmer som finns, så det är inte så konstig att jag kan drömma bort mig i ett liv då rymdresor är lika vanliga som att ta en taxi. Galet? Kanske....Omöjligt? Ja för mig men jag tror att rymdresor kommer va vanliga i framtiden. Är jag är en liten nörd? Ja! Och jag står för det.
Så dröm bort er en stund och låt fantasin flöda!!
God morgon!


Jag skulle ha dött av att bära de kläderna..



Vem skulle har tackat nej för en sån bil.....          Det var tider då.....



Framtiden???? 



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback