Sushikväll!!!!!

När man har två sushikockar i familjen, och en familj som är galen i sushi kan man inte tänka sig annan kvällsmat än ......gissa....så klart SUSHI!!!

Syrran och brorsan kom upp från Malmö för att fira Julen hos oss och då var det perfekt tillfälle att köra en sushikväll, där man får se alla förberedelserna från början, får förklarat allt, prova på att rulla och göra sin egen sushi, och göra lilla hönan superglad för att hon får sushi på sin födelsedag.

Innan ni tittar på bilderna, vill jag bara säga att ALLT RESPEKT FÖR MINA SYSKON!!!

Sushi är ett oerhört krävande och principföljande mat, som kräver sin mästare. Och DET kan jag garantera att mina syskon var/är det.

Så smaklig spis!!


Mästerkockarna!!!



Halva syskonskara.....




Sushikockens två viktigaste redskap. En perfekt kniv, och ett glas vit:)



Hur man hanterar riset INNAN kokning bestämmer hur man
lyckans med sushin!!





Likaså fina, utvalda råvaror.....och så klar Wasabikrämen.....





Superglada amatörer......









Förre....2 plåtar med sushi.....



Det var inte mycket kvar:)



En glad, hungrig, och trött gäng som hugger i.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback