Studsmatta, kaninbur och så ännu mer snö......

Söndag och slappa...tror ni!! Vi har burit in julgranen som hade mer is och snö på sig än barr, för att den ska kunna tina upp. Sen är det bara klä på sig och ut i snön för att rensa kaninburen dvs hugga ut kiss och bajs som har frusit fast, och rensa hela buren. Efter att jag har svurit över de små bollarnas matsmältningssystem, och upprepade gånger förklarat till barnen(som för den delen hade mer kul med två kaniner som trodde att de är i andra världskriget och grävde tunnlar över hela tomten i snön) att de är INTE MINA jäv.....djur så var buren fin och luktade gott. Nu tog jag i ......jag menade luktade mindre äckligt.

Efter detta så tänkte jag att när jag ändå pressat i mig i de snygga kläderna så kan vi rensa, skotta bort snön från studsmattan som barnen skulle ha gjort sen typ det började snöa......Så det är bara att utnyttja barnarbetet och skicka upp ungarna (som var ett måste då mattan tål ej min "fluffvikt" också med allt snö på) och be de skyffla snön mot öppningen så att jag kan skrapa ut snön sen. Det hela resulterade snökrig till slut och att jag har också krupit in i "buren" och försökte få väck snön. Så nu har vi en snöfri studsmatta......hur länge vet ingen då det snöar hela tiden:(

Så nu kan man fika med gott samvete. Varm choklad och småkakor.

Ha en skön söndag kära vänner.!!!!

Ps: Snart klär vi julgranen....så uppdatering kommer:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback