Sjuksköterskornas tatuering på en stressad fredag....

Jobbar du som sjuksköterska? Då så. Hur ofta har du inte kommit hem från jobbet med händer som denna? Ibland sitter man hos patienten, och håller koll på olika värden och har ingen papper.....ja då måste man använda något annat! Och då blir det händerna, vad annars? Har man 15 patienter som man kan ha ibland, så är det omöjligt att ha allt i huvudet. Så beskåda min tatuering skapad av mig på avd 19. Om ni inte fattar, så kan jag berätta att siffrorna betyder blodtryck, och 449ml betyder resurin=urin som är kvar i urinblåsan och kan inte kissas ut. Så kära läsare, nu vet ni varför sköterskor har "tatueringar" ibland på sina händerna. Och om ni råkar se anteckningar på ben och fötter,jaha....... då kan ni börja oroa er....med tanke på hennes bristande minne:)

Så jag ska srubba mina händer i Idolpausen........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback