Morsor på stan.....utan gul jacka....

Då var det lördag och utegång. Jag var bjuden till söta Maria, och efter att jag har vänt upp ner hela garderoben, bytt om tre gånger, har svurit över mina lockar när jag skulle platta dem, bränt pannan med plattången, hällt ut alkoläsken på golvet och trampat i den, så var jag FÄRDIG!!
Skratta inte!!! När du är i min ålder gör du likadant och det kommer inte att ta 20 minuter att göra dig representativ!!
Du kommer fatta att det tar tid för oss att glänsa en stund:)

Det är svårt att gå ut i Växjö. Man är för gammal, för att skaka rumpan med alla 25 åringar, men man är DEFINITIVT INTE DÖD för att dansa och att ha roligt!!! Men nöjeslivet är inte gjort för 25+++:) Jag vill gå ut på en ställe där jag inte känner mig som morsan på stan.

Men som sagt så åt vi underbart mat hos Maria och pratade om allt möjligt. När det var dags att gå ner till stan upptäckte vi alla söta damer, att våra högklackade är inte gjorda för den halv meters snön som finns nu i stan.
Jag tänkte hela tiden att OK bryter jag något hamnar jag på en bra avdelning i alla fall. Så vi gav upp och tog taxi. Grace nästa.!!!! Där var det kanonmusik, men jag kände att snart behövs blöjbyte på någon här!!! Vi sprang över till Bishops och träffade PO och hans vän. Satt där ett tag och babblade och hade trevligt, men efter ett tag kände vi att motsatsen till Grace så var stället en pensionsträff idag :) Och vi som VILLE DANSA!!!! Så tillbaka till Grace i hopp OM att "befolkningen" har åldrats......Nepp.
Så vi gav upp efter några låtar och hem vid 01.45. Tog en taxi och gled ner i en varm säng till mannen min.

Så hur ska man resumera kvällen? Otroligt roligt och skönt att träffa tjejerna, men tråkigt att vi som har bara "ett ben" i kistan hittar ingen ställe där vi kan skaka rumpan lite!!!
Kramis-kramis:)

Efter 1,5 timmes jobb.....och varför tror ni att jag har halv lugg....ja
plattången har gjort ett litet "zorro" märke......



Söta värdinan Maria, Suz och Jag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback