1,2,3 ANDAS!!!

Uselt natt, taskig morgon.....dagen har börjat!! Och jag tänkte nu ska det julklappar slås in. Jag hatar handla julklappar för att jag tycker det bär sååå stressande att hitta  till alla något, eftersom jag vill verkligeh hitta den perfekta presenten!! Men att slå in paket är rätt roligt. maqn sätter på en film och inta läget på golvet med alla paket. Bara man har koll på vems är paketet efter att man har slagit in...;) Så klapparna blev inslagna och hör med häpnad så behövde jag inte öppna en enda för att kolla vem den var till, medan jag kollade på en film.

Sen stan med hönorna, så att de kan köpa paket till mig och något litet till sina kompisar.  De har bråkat innan de satte sig i bilen så jag var tvungen att förklara på ett snällt pedagogisk sett, dvs skrikande medan man kör bil, att slutar de inte med det får de gå hem och jag ski....i hur de ordnar sina paket. Japppp...det blev lugn:)

Vi sprang på Suz och hennes söta hönor och så ställde jag den dumma frågan till tjejerna om de vill fika.....ni kan tänka er vilka blickar jag fick. Så det blev Askelyckan, och vi blev  med några tusen kcal rikare!! Sen var det bara att slåss med andra julgalen handlarna.

Så nu är vi hemma, har kvar några klappar att handla, och avnjutit en underbart middag med renskav i grädde med lingon och pasta. Fikat på kaffe och bondkakor och efter att hönorna har lagt sig har tystnaden kommit på Jupitervägen.....
Gud vad poetisk jag var!!! Så var det inte alls!!! Maten var underbart som jag skrev, men ungarna så klart har balat ut efter gosandet på soffan och har fått våra hjärnor koka av ilska med deras stimmande. Fattar inte varför de ska stimma varje kväll innan läggdags......Och tystnaden är relativt.......tyst för att ungarna sover, men detektiven Beck stimmar på tv 4 film och den är så gammal att inte ens den "riktiga Beck" som spelar Beck.....herregud!!!

Så var min dag kära vänner!! Imorgon nya tag, ny huvudvärk, hjärtklappning och  förundran över folk som har mördarblicken i julhandeln!!! ANDAS Erika andas...............
Kramis-kramis.

1,2,3 Andas......                                              Grisen har fått lite sällskap:)



Mysstund innan läggdags.......såna stunder är guld värda!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback